צמחייה מלאכותית במוסדות חינוך

הפיכת מסדרון, כיתה או חדר מורים שבלוניים לסביבה אלגנטית, מזמינה, ידידותית ומקדמת למידה.

אחד העקרונות העומדים בראש סדרי העדיפויות של מוסדות חינוך מכל הסוגים הוא התדמית. לבתי ספר יסודיים ועל-יסודיים, חטיבות ביניים, אוניברסיטאות ומכללות חשוב להיראות גם ידידותיים ואוהבי אדם ותלמיד, גם פסטורליים ומקדמי למידה וגם מתקדמים ומודרניים. אקלים מוסדי כזה חיוני עבור הסגל החינוכי והמנהלי, עבור התלמידים, עבור ההורים וגם עבור אורחים מזדמנים ומורים ששוקלים העסקה במקום. שיטה יעילה ביותר ליצירת אקלים מסוג זה היא שיבוץ צמחייה מלאכותית ברחבי המוסד החינוכי.

השפעת צמחייה מלאכותית על התלמידים והמורים

מחקרים מגוונים בתחום מדעי ההתנהגות מלמדים כי הפיכת סביבת בית הספר – זירה שעלולה לייצר חרדות ולחצים בעקבות שילוב של מטלות, ציונים, משמעת, כללים ועונשים – לירוקה יותר, מקדמת הפחתה במידת החרדה והמתח. הפחתת לחצים היא מצרך חיוני גם בשביל צוות ההוראה, העובר מכיתה לכיתה, מתייצב מול מספר גדול של תלמידים ונדרש פעמים רבות להשליט סדר בכאוס. מחקרים אחרים מצביעים על השפעות הסביבה הירוקה באפיקים שונים, כמו תפקוד מוחי, יכולות זיכרון, תרבות התנהגות ונטייה לריחוף.

כיתת הלימוד

שימוש בצמחים מלאכותיים בכיתה ינעים את השהות עבור תלמידים ומורים ויהפוך את הכיתה הקלאסית לפחות תעשייתית. חשוב לבחור בצמחים שישרו רוגע ולא ימשכו יותר מדי תשומת לב כדי למנוע התעסקות והסחות דעת. אפשר להניח סידור פרחים על שולחן המורה ולהציב אדניות או שורת עציצים נמוכי קומה לצד החלונות. מראות ירוקים כאלה יעודדו יצירתיות במיוחד בשיעורי אומנות או מלאכה. צמחים מלאכותיים אינם זקוקים לטיפול כמו השקיה וגיזום לצד קלות הניקוי במציאות בה ילדים עשויים לייצר לכלוך ובלגן הופכים אותם לאידיאלים לכיתה.

צמחייה מלאכותית בחדר מורים

חדר המורים ומשרדי ההנהלה

הצבת עציצים וצמחים גולשים בחדר המורים תאפשר מנוחה לעובדים המסורים ותשרה אווירה ארגונית שרואה את טובת העובדים. הנחת עצים מלאכותיים בכדים עם חלוקי נחל תשדרג מטבחוני קפה ופינות הפוגה, בעוד חופות עלווה יכולות להיפרס מעל פינות ללמידה משלימה. העמדת עצים ופיזור עציצים קטנים באזור המשרדים תנעים את המתנתם של הורים, מפקחים ואנשי מטה או תורמים פוטנציאליים לפגישות עם גורמים ניהוליים. עציצים מלאכותיים יאפשרו ניוד בקלות כאשר רוצים לשנות את ייעודו של חדר או להיערך לקראת אסיפת הורים.

צמחיה מלאכותית לבית ספר

שער הכניסה והמסדרונות

העמדת עצים או התקנת קיר ירוק בכניסה לבית הספר רלוונטית ביותר ליצירת כניסה מזמינה, דבר שנחוץ במיוחד בגילאים הצעירים כשיש לעודד אותם להתנתק מההורים ואף עשוי לייצר ‘אימפקט’ על ההורים שמגיעים לשם באופן יומיומי. שילוב צמחייה מלאכותית במסדרונות לבנים ארוכים עם תאורת פלורסנט שבלונית תייצר זיקה מרעננת לטבע, היבט משמעותי במיוחד עבור בתי ספר הממוקמים בסביבות עירוניות ובמיוחד באלו שיש בהם חצר מינימלית. בהקשר זה, הבחירה בצמחייה מלאכותית תמנע תגובות אלרגיות מצד ילדים הרגישים לאבקנים.

צמחים מלאכותיים במוסדות חינוך

ספרייה וחדר האוכל

אבזור הספרייה בצמחייה ישרה אווירה לימודית ומרגיעה שמעודדת קריאה שקטה. אפשר להיעזר בקירות ירוקים או בשורות של עציצים גבוהים כדי ליצור פינות אישיות יותר ללמידה פרטנית. צמחים עם תכונות ספיגת רעש אף ישפרו את האקוסטיקה של הספרייה. מגוון צמחים מלאכותיים עשויים לעודד התנהגות רגועה ומתורבתת יותר בקפיטריית בית הספר, נוסף על צמחים גולשים שמשתלשלים מהתקרה בחללים רחבים. יש מקום להתאמת זני הצמחים לגיל התלמידים, בין אם מדובר בירוק בהיר וצבעי פסטל במוסדות אקדמיים ובין אם מדובר בפרחים צבעוניים בבתי ספר יסודיים.

פרויקטים צמחיה מלאכותית במוסדות חינוך

סל קניות

0
image/svg+xml

אין מוצרים בסל

המשך קניה

לקבלת הצעת מחיר מוסדית?

איך נוכל לעזור?
Call Now Button