צמחים מלאכותיים בכניסה לבניין

הפיכת מרחב הכניסה לבניין ממסדרון משעמם לפינה מעוצבת בקלות ובמינימום מאמץ.

הכניסה לבניין היא חלק משמעותי מאוד בנראות הכללית של הבניין, זוהי הנקודה המשמשת חלון ראווה לבניין עבור העוברים והשבים. פעמים רבות הדירות או המשרדים הממלאים את הקומות מעוצבים בטוב טעם, בעוד רחבת הכניסה נותרת כחלל גדול ומיותם, עם קירות חשופים ומשעממים, רצפה אפורה וטיח מונוטוני. בעזרת פריסת צמחייה מלאכותית במרחב, אפשר לממש הרבה יותר מהפוטנציאל של הלובי, להפוך את המבנה למזמין וידידותי עבור הנכנסים וגם לשדרג את רמת הבניין במהירות רבה בהשוואה לשיפוצים מאסיביים. הניידות של העציצים אף מאפשרת להחליף מיקומים מפעם לפעם כדי לרענן את הסביבה ולשבור את השגרה.

פריסת צמחים מלאכותיים בחלל הכניסה

צמחייה שנבחרה בקפידה עוזרת ביצירת החזות הרצויה של הבניין, בהתאם לתכולתו ולאופי הדיירים. בין אם מדובר בבניין מגורים ובין אם בבניין משרדי, תתאפשר יצירת אפקט גם על הדיירים הקבועים וגם על מבקרים מזדמנים. כדי למקסם את ההשפעה, יש לחשוב היטב היכן נכון למקם כל צמח, איזה סוג צמחייה יתאים ביותר ובכמה צמחים להשתמש – מצד אחד שלא יהיו מועטים מדי והחלל יראה דליל ומצד שני לא להעמיס וליצור מרחב מאולץ ודחוס.

הנה כמה דוגמאות למיקומים אסטרטגיים בעלי פוטנציאל גבוה לשדרוג הנראות: 

  • העמדת עצים מלאכותיים גבוהים בפינות הרחבה, לאורכו של אחד הקירות במרחקים שווים, משני עבריו של פתח הכניסה או בין שתי מעליות.
  • הנחת עציצים צנועים על מעקה השיש של גרם המדרגות או כדי צמחים בשולי מספר מדרגות במחזוריות קבועה.
  • הצבת צמחייה מלאכותית נשפכת מעל גבי דלפק הקבלה, המרכזייה או עמדת הבידוק הבטחוני.
  • פריסה של שיחים באדניות מוארכות על פני לובי עם רצפה מבריקה או הרבה מראות תכפיל את ההשקעה בגלל ההשתקפות שמשכפלת את המראה הירוק. בחלל פתוח ורחב ידיים ייתכן שיהיה חכם להציב במרכז מקבץ של צמחים מסוגים שונים, כמו גן קטן בלב הבניין, כדי להשרות אקלים קצת פחות אורבני.
  • אפשר לשקול גם צמחייה ייעודית שמשתלשלת מהתקרה, מגופי תאורה מרכזיים או מעל גבי פתחים שונים.

חיבור בין הצמחייה לחלל

רעיון נוסף הוא התקנה של קיר ירוק ממש מול הכניסה לבניין או ברחבת המעליות. את הטקסטורה והגוונים של קירות ירוקים ניתן לבחור בהתאם לבניין ולאווירה שרוצים להשרות בו: סגנון רציני ושמרני בכניסה לקומפלקס משרדי עורכי דין או משרדים ממשלתיים, סטייל ססגוני ואנרגטי בכניסה למתחם חברות הייטק וסטארט-אפים וסגנון עדין וסטרילי בכניסה למבנה רפואי או למתחם קליניקות.

בהצבת עץ מלאכותי בכד, חשוב להקדיש מחשבה לצבע: אפשר להטמיע את הכד בבחירת צבע זהה לגוון הקיר ולחילופין להנגיד במכוון בין פלטת הצבע שלו לזו של המבנה. יש להתאים את גווני הצמחייה לתאורה, כאשר בדרך כלל עלים כהים ישתלבו עם תאורה צהובה ועלווה בהירה מתאימה לתאורה לבנה. ניתן לרתום תאורה נקודתית כדי להדגיש את הצמח, מלמעלה או מלמטה. פרחים מלאכותיים יהיו בחירה נבונה על מנת לעורר אזורים עם תאורה מועטה.

גם את צורת הכד אפשר להתאים לזוויות של המבנה: כד מרובע או מלבני לזוויות חדות וכד עגול לזוויות מעוגלות, אם כי לפעמים מתאים דווקא ניגוד מכוון. טוב שהטקסטורה תעלה בקנה אחד עם זו של המרצפות והפרקט ושילוב עם התבנית של חיפוי קיר – טיח חלק, עץ או אריחי קרמיקה. חשוב להקפיד על פרופורציה בין גובה העצים לגובה התקרה והפתחים ולשמור על סימטריה בין צמחים שונים.

צמחייה מלאכותית בלובי

סל קניות

0
image/svg+xml

אין מוצרים בסל

המשך קניה

לקבלת הצעת מחיר מוסדית?

איך נוכל לעזור?
Call Now Button